Територіальні органи ДФС
у Волинській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Вкотре про чергу до пунктів пропуску через державний кордон України. Реагування на критику в ЗМІ

10.07.2019

8 липня ТРК «Аверс» надав інформаційний майданчик для спілкування із виборцями депутатам Волинської обласної ради – членам постійної комісії з питань міжнародного співробітництва, зовнішньоекономічних зв’язків та інвестицій. Крім іншого, депутати розповідали про свій візит у міжнародний автомобільний пункт пропуску Ягодин, який ними був ініційований з метою «інспектування рівня облаштування прикордонної інфраструктури».

У рамках реагування на критику в ЗМІ Волинська митниця ДФС вкотре роз”яснює технічні нюанси державного контролю при перетині Державного кордону України у контексті черг до пунктів пропуску.

Митні формальності проводяться митниками в порядку «живої черги», по мірі їх в’їзду в зону митного контролю. Нині в Ягодині функціонує два об’єкти митної інфраструктури, де працюють митники – посеред МАПП та поряд із відділом митного оформлення №5.

Щодо зони митного контролю посеред МАПП, відповідно до технологічної схеми, затвердженої Урядом у 2012 році, дозвіл на в’їзд (прибуття) у пункт пропуску осіб, які перетинають державний кордон, надають уповноважені службові особи зі складу прикордонних нарядів. Отже, митниця не причетна до відмови у доступі депутатів до об’єктів інфраструктури, які розташовані всередині пункту пропуску. Щоб отримати такий дозвіл, необхідно було завчасно погодити цей нюанс із Луцьким прикордонним загоном.

Щодо другого майданчика. Він використовується відділом митного оформлення №5 як місце доставки імпорту для його випуску у вільний обіг. Розташований поруч, але поза пунктом пропуску і належить приватному підприємству. Саме цей об’єкт планували для візиту депутати з метою вивчення досвіду співпраці  державних структур із приватним інвестором. І саме цей об’єкт нині може стати ілюстрацією негативного впливу приватних інвестицій в інфраструктуру державного кордону.

Зокрема, після порівняно невеликих капітальних вкладень у земельну ділянку та охоронні системи, його власник збирається підвищити розмір оплати за добу стоянки вантажного автомобіля з 350 до 600 грн. За прохід територією терміналу доведеться платити 100 грн, за видачу тимчасової пластикової перепустки – 50 гривень. І тоді громадянину, аби добратися до робочого місця державного службовця (митника, фітосанітара, ветеринара) або до митного брокера, необхідно викласти з кишені 150 грн приватному власнику. Адже він обгородив свою територію парканом за новітніми технологіями.

Для порівняння, перша доба у терміналі місця доставки відділу митного оформлення №1 у Володимирі-Волинському (де теж були депутати) вартує 210 грн, наступна – 70 грн. Але він розташований за 70 км від найближчого пункту пропуску для вантажних авто.

Позиція Волинської митниці ДФС полягає у постійному пошуку балансу між інтересами держави та акредитованими суб’єктами зовнішньо-економічної діяльності. Тому кожна пропозиція про інвестиції у розвиток прикордонної інфраструктури повинна проходити ретельну перевірку та громадську експертизу. 

Щодо ініціативи з електронною чергою на митницю, яку за словами депутата обласної ради уже готовий впроваджувати новий інвестор у напрямку експорту з України, як уже зазначали, дозвіл на в’їзд у пункт пропуску надають уповноважені службові особи зі складу прикордонних нарядів, а не митних змін. Але найголовніше - делегування функцій державних контролюючих органів приватному бізнесу неприпустиме.

 За матеріалами Волинської митниці ДФС