Територіальні органи ДФС
у Волинській області

Офіційний портал
Авторизація
Невірна адреса, або пароль
Email:
Пароль:

Якщо Ви бажаєте отримувати новини на email і т.д. - Зареєструйтеся

Опитування
Який із запропонованих нових наборів даних у формі відкритих даних Ви вважаєте є найбільш пріоритетним

Громадський контроль у сфері публічних закупівель сприятиме ефективному використанню коштів бюджету, - ГУ ДФС у Волинській області

27.06.2019

За умови, коли рішення про фінансування робіт чи придбання товарів коштом громади ухвалюється колегіальним органом, наприклад депутатським корпусом ради, громадськість повинна досить уважно контролювати якість та процес виконання робіт з тим, щоб сплачені податки до місцевого бюджету використовувалися прозоро, раціонально та задля розвитку громади.

     «Кожен мешканець громади, який робить внесок до її бюджету, має право проаналізувати наскільки доцільним та обгрунтованим є проведення робіт чи закупівля товарів. У разі виявлення фактів безгосподарного використання коштів бюджету чи  витрачання їх не за призначенням варто інформувати контролюючі органи про ймовірні зловживання та користатися правом громадського тиску на ініціаторів таких рішень», - таку думку в ході засідання круглого столу «Комунікація громадського сектору з державними органами у сфері публічних закупівель» висловив завідувач сектору боротьби з відмиванням доходів, одержаних злочинним шляхом ГУ ДФС у Волинській області Анатолій Кошовий.

         Посадовець підкреслив: практика переконує, що внесення деяких змін в закон про публічні закупівлі в частині визначення терміну «замовник» дозволить запобігти розкраданню бюджетних коштів.

«Пропонуємо громадськості ініціювати виключення з Розділу I Загальні положення Стаття 1. Визначення основних термінів Закону України «Про публічні закупівлі» ( ВР України, від 25.12.2015,  № 922-VIII "Про публічні закупівлі") із визначення «замовники», якими можуть бути   органи державної влади, органи місцевого самоврядування та органи соціального страхування, створені відповідно до закону, а також юридичні особи (підприємства, установи, організації), які забезпечують потреби держави або територіальної громади формулювання «якщо така діяльність не здійснюється на промисловій чи комерційній  основі". Саме така законодавча прогалина дозволила одному з волинських держпідприємств приховати від контролюючих органів та громадськості здійснені операції з купівлі цінних паперів на суму понад 6 мільйонів гривень з подальшою їх реалізацією приватному товариству, яке згодом збанкрутувало, не сплативши кошти державному підприємству», - акцентував увагу учасників заходу Анатолій Кошовий.

Довідково:  злочини у сфері державних закупівель можуть кваліфікуватись за ст.ст.191, 364 КК України (розкрадання, зловживання службовим становищем) які відносяться до  суспільно небезпечних діянь в розумінні закону України про запобігання та протидію легалізації. Адміністративні правопорушення не належать до даної категорії.

Враховуючі норми КПК щодо підслідності злочинів (ст.191, ст. 364 не підслідні слідчим податкової міліції), реалізація даної функції в частині державних закупівель, відбувається при взаємодії ДФС з іншими правоохоронними органами, зокрема прокуратури, Національної поліції, Служби безпеки України.

             Сектор комунікацій  ГУ ДФС у Волинській області